Stel uw eigen Genkgo pakket samen

Prijsindicatie

Per maand

€ 85

Eenmalig

€ 1.000

* ExclusiefEx. btw

Pakket gratis uitproberen?

Ga aan de slag

Design op maat

Professioneel webdesign op maat

Jarenlange ervaring met ontwerpen van websites voor verenigingen

Genkgo heeft een jarenlange ervaring met het ontwerpen, ontwikkelen en succesvol inzetten van online mogelijkheden voor verenigingen. Ons team van designers en programmeurs werkt continu aan een online platform dat de interne en externe communicatie van de vereniging naar een hoger, professioneler plan tilt. Met een premium website in combinatie met de VerenigingenWeb software geef je een nieuwe dimensie aan het verenigingsleven.

Van gesprek naar concept

Een website op maat begint altijd bij de klant. Onze webdesigner gaat in een gesprek op zoek naar de doelen en wensen van de klant. Deze worden uitgewerkt in een grafisch concept en vervolgens doorontwikkeld tot een werkende website. De website wordt getest, door de klant gevuld met inhoud en klaargemaakt voor lancering. Tijdens alle fases van het traject wordt de klant betrokken en is er de mogelijkheid om feedback te geven op wat er gemaakt is. Genkgo geeft advies en richting aan het traject. Zo werken we gezamenlijk toe naar een perfect eindresultaat.

Het begint bij marketing

Een traject begint altijd met een design gesprek met onze webdesigner. Het doel van dit gesprek is om een 360 graden beeld te scheppen van de vereniging. Er wordt gepraat over de historie, cultuur en het speciale karakter van de vereniging. Wat maakt de vereniging uniek en waarom kiezen mensen er voor om lid te worden? Om deze vraag te kunnen beantwoorden wordt er gekeken naar de leden van de vereniging. Wie zijn dit? Wat zijn hun leeftijd, interesses; uit welke segmenten bestaat deze doelgroep? Hoe ziet de vereniging haar ideale lid? Welke doestellingen zijn er voor communicatie en leden- en fondsenwerving? Het uitwerken van deze strategische marketingvragen geeft de designer een richting voor het ontwerp-proces. Hoe meer wij te weten komen over de vereniging in al haar facetten, hoe beter het design zal aansluiten.

Functionaliteit

Naast marketing wordt er gesproken over de functionaliteit van de website. Wat moeten de bezoekers van de website kunnen doen? Wat is de verwachting van een lid, buitenstaander of sponsor? Hoe deze zaken in elkaar passen is voor elke vereniging anders. De ene vereniging hecht veel belang aan haar nieuwsberichten, terwijl de andere juist de aandacht wil vestigen op activiteiten, inschrijvingen of iets heel anders. In overleg wordt er daarom een top 5 van functionaliteiten gemaakt. Tijdens de conceptfase wordt aan deze lijst vorm gegeven door een raamwerk concept te maken. Dit is een schematische indeling van de belangrijkste web pagina’s. Hiermee wordt onderzocht hoe de verschillende onderdelen zich tot elkaar moeten verhouden, ‘gekneed’ en geplaatst kunnen worden zodat ze het meest effectief worden ingezet.

Maatwerk ontwikkeling: alles is mogelijk

Een belangrijk verschil met een template website is dat er bij een maatwerktraject budget is voor maatwerk. Dit gaat over design, maar kan ook bestaan uit maatwerk ontwikkeling van functionaliteit en interactiviteit. Hierbij moet je denken aan het laten programmeren van website modules. In het verleden maakten wij bijvoorbeeld een speciale trainingenmodule, een bijlesplatform, een professioneel online publicatiesysteem, geautomatiseerde programmaboekjes, een 'dedicated' mobiele app voor aankomende leden, etc. Bij de ontwikkeling van een website op maat is vrijwel alles mogelijk.

Inbegrepen

Aangesloten op de applicatie Organisatie

De website is aangesloten op de applicatie Organisatie. Deze koppeling maakt het mogelijk dat leden kunnen inloggen op de website. In het ledengedeelte van de website kunnen leden hun eigen persoonsgegevens beheren, maar ook bijv. inschrijven voor activiteiten, andere leden opzoeken in de ledenlijst en producten uit de webshop bestellen. Doordat handelingen direct zijn gekoppeld aan het profiel van het lid wordt alles direct verwerkt in de rest van het systeem. Dit werkt ook andersom: wanneer een nieuw lid zich aanmeld via de website, wordt er direct een nieuw profiel aangemaakt in de applicatie Organisatie. Deze slimme koppeling zorgt ervoor dat er direct iets gedaan kan worden met de gegevens, bijvoorbeeld het sturen van een automatische bevestigingsmail, de uitgave van een ticket of het versturen van een factuur.

Commissie module

Commissies, groepen en andere verbanden die zijn opgeslagen in de ledenadministratie kunnen automatisch worden weergegeven op de website. Hiervoor is een overzichtspaginag aanwezig, waarop kan worden doorgeklikt naar het profiel van elke commissie.

Het beheer

Het beheer van de website vindt plaats in de applicatie Website in de Genkgo omgeving. Hier wordt content geplaatst en ingedeeld.

De beheerder zelf nieuwe pagina’s aanmaken en wijzigen. Bepaal of een pagina in het menu komt te staan, op welke volgorde de menu-items staan en welke subpagina’s er zijn. U kunt ook zelf instellen wanneer de pagina’s beschikbaar zijn.

Pagina’s kunnen worden beveiligd zodat deze alleen beschikbaar zijn voor personen uit een bepaalde map of groep in de applicatie Organisatie. Personen met toegang moeten inloggen voordat ze de inhoud van de pagina kunnen bekijken. De meeste verenigingen maken gebruik van een ledengedeelte, waarbij een geheel menu-item met subpagina’s (bijv. ‘Mijn Vereniging’) is beveiligd.

Website statistieken

De Website Applicatie bevat ook statistieken van bezoekers, ingelogde gebruikers, bezoekers per pagina en locaties. Deze statistieken geven een basis inzicht in het gebruik van de website.

Licentie

€ 40

Per maand

Implementatie